Carlino, a 12-year-old boy who lives in the country with his mother and grandmother, has to work on the hard duties of the land. His life has become an anguished reality because every day his mother weaves part of the shroud that will cover his grandmother when she dies. Carlino has made a few calculations and knows that his mother will finish soon.