Geneviève, a seventeen-year-old girl whose mother has an umbrella shop, is in love with Guy, a twenty-year-old mechanic. Guy and Geneviève want to marry, but her mother does not approve of it. Guy leaves for his two-year military service in Algeria. Pregnant, with hardly any news from Guy, Geneviève allows her mother to persuade her to marry Roland Cassard, a wealthy diamond merchant.