Bertsolaris are improvisers of Basque verse. This oral tradition has skilfully evolved and adapted to the times, connecting with the youngest generations. A surprising art of austere aesthetics in these days of spectularity and special effects. A performance that in the grand finale of the last championship gathered 14,000 people to watch 8 bertsolaris vie live against one another. Bertsolari is a voyage through improvised verse, silence and art in the raw.