The star of the film is a woman caught in an unusual love triangle who passes herself off as a man to work and survive in 19th century Ireland, a society dominated by men where women have no opportunities and are condemned to a life of servitude. Some thirty years after donning men's clothing, she finds herself lost in a prison of her own making.