A procession of women solemnly makes its way towards the village cemetery, stoically braving the oppressive midday heat and clutching photographs of their beloved menfolk. Some of the women are veiled, others bear wooden crosses, but all are united by a sense of shared grief over a futile, protracted war. The film looks at a group of women from different religions and their unwavering determination to protect their family and community from the threatening outside forces. United by a common cause, the women hatch some extraordinarily inventive, and often comical, plans in order to distract the village menfolk and defuse any sign of inter-religious tension.