Hollywood 1927. George Valentin is a silent movie star who seems blessed. The arrival of the talkies causes George to fall into oblivion, alcohol and poverty. As for the young extra Peppy Miller, her star shoots to the heavens. The Artist brings us the tale of these entwined fates.