Feature-length documentary on the end of ETA violence at a key moment for the future. Hand in hand with several people whose lives have revolved or continue to revolve around the consequences of the "Basque conflict", Eterio Ortega Santillana explores the roots of nationalism and presents a group of experiences, emotions and attitudes making it possible to discern the end of the suffering and the hope of peace, freedom and reconciliation. This is the third feature film by the director on the same subject, following Asesinato en febrero (2001) and Perseguidos (2004), all the result of his collaboration with Elías Querejeta.