Modelo Prison. Barcelona, 1977. Manuel, a young accountant, imprisoned and awaiting trial for embezzlement, faces a sentence of 6 to 8 years, a disproportionate punishment for the crime committed. Together with his cellmate Pino, he joins forces with COPEL, a collective fighting for the rights of ordinary prisoners and amnesty. A war for freedom breaks out that will bring the Spanish prison system to its knees. If things are changing outside, they’ll have to do the same inside. A tale of friendship, solidarity and freedom, inspired in true events.