"October 2019, an unexpected revolution, a social explosion. One and a half million people demonstrated in the streets of Santiago for more democracy, a more dignified life, a better education, a better health system and a new Constitution. Chile had recovered its memory. The event I had been waiting for since my student struggles in 1973 finally materialized". Patricio Guzmán.