In the principality of Monte-Marino, Aline, heiress to a throne, is depressed and bored to tears. The prime minister wants to make her smile again at all costs so that he can charm her, marry her and become king one day... He comes up with the idea of inviting a group of comedians to Monte-Marino. Claude Sautet always denied all connections with this film, considering his first movie to be Classe tous risques.