French skipper Jacques Cournot is enjoying some downtime on dry land in the Caribbean. One day, a man going by the name of Hendrix approaches him to ask for his expert opinion of a yacht, the Dragoon. The next day Cournot discovers that Hendrix has disappeared and the boat has been stolen.