At the age of 25, Qinghe returns from Shenzhen to her hometown, which has taken on a new look, prompting her to start a business. During the days spent with her grandmother in the countryside, Qinghe recalls what happened in the old house. She remembers her father, who died early, forgives her mother, who remarried, and finds comfort in her two friends.