The 50s. A student from Salamanca, Lorenzo has recently returned from a summer in England, where he discovered other horizons and met Berta, daughter of a Spanish exile. On his return, feeling oppressed by his traditional family atmosphere, his friends and girlfriend, he describes his angst in letters to Berta.