On the French Polynesian island of Tahiti, the High Commissioner of the Republic and French government official, de Roller, is a calculating man with flawless manners. His somewhat broad perception of his role brings him to navigate the high end establishment as well as shady venues where he mingles with the locals. Especially since a persistent rumour has been going around: the sighting of a submarine whose ghostly presence could herald the return of French nuclear testing.