January 1942. 400,000 Jews from all over Poland have been confined by the Nazis to a narrow ghetto in the middle of the city. Outside the walls, life continues. Inside, its inhabitants fight for survival. But the high brick wall can't stop the creative endeavours of a group of Jewish actors who put on a musical comedy at the Fémina theatre one frozen winter night. The spectators laugh and cry at a love story, forgetting their difficult situation for a moment. Behind the scenes, the possibility of making their escape after the performance throws the actors into a dilemma of life or death.