The Ogglies are looking for a new home, but they never feel realy welcome anywhere. They stink, and they are, for most humans, just a tad too oggly. When the family dragon crash-lands on the rubbish tip of Smelliville, the Ogglies feel immediately at home and decide to stay there. But things won't go as smoothly as expected and they will have to show the locals of Smelliville that together they can save the city.