Nicaragua, today. Eleven-year-old María lives with her mother Lilibeth on the edge of an immense rubbish dump. Their future depends on selling a litter of purebred puppies to a local gang member. When the deal falls through, Lilibeth has to move to the outskirts of the city and leave María to work at a recycling factory. The days go by with no sign of her mother's return. María feels abandoned, confused and angry. One night she meets Tadeo, a kind and romantic boy determined to help her find her mother.