The Irish Midlands, 1862. A young girl stops eating but remains miraculously alive and well. English nurse Lib Wright is brought to a tiny village to observe eleven-year old Anna O'Donnell. Tourists and pilgrims mass to witness the girl who is said to have survived without food for months. Is the village harbouring a saint "surviving on manna from heaven" or are there more ominous motives at work? A psychological thriller inspired by the 19th century phenomenon of the fasting girls and adapted from the acclaimed novel by Emma Donoghue.