Set in the London of the 1950s, the film follows Williams, a veteran civil servant and paper-pusher in the city as it struggles to rebuild post-WWII. Receiving a shattering medical diagnosis, he empties his savings account and heads for the south coast, where he plans to cram some fun into his remaining days, only to realise that he doesn't know how to do it. Taken out on the town by a mysterious stranger, Williams is intrigued by a sunny young female colleague who seems to have the pep that had previously escaped him. With the help of his optimistic workmate, Williams puts his all into bringing happiness to the community in a surprising way.