After being named the recipient of a prestigious international award, Silverio, a renowned Mexican journalist and documentary filmmaker living in Los Angeles, is compelled to return to his native country, unaware that this simple trip will push him to an existential limit. The folly of his memories and fears have decided to pierce through the present, filling his everyday life with a sense of bewilderment and wonder. With both emotion and abundant laughter, Silverio grapples with universal yet intimate questions about identity, success, mortality, the history of Mexico and the deeply emotional familial bonds he shares with his wife and children. Indeed, what it means to be human in these very peculiar times.