It's Christmas 1877, Empress Sissi is celebrating her 40th birthday and the atmosphere around her is grim: constantly judged by her own children, she lives beholden to the beauty that's failing her with the passing of time. Smothered by etiquette, with a voracious thirst for knowledge and an enormous zest for life, Elisabeth of Austria increasingly rebels against the impositions as she searches for the emotion of youth.