Sylvie, 60, has fallen in love with Michel, a man about to be released from prison. The two want to start over and open a flower shop. But Sylvie's son Abel disapproves of the relationship, convinced that Michel will fall back into his old ways. Helped by Clémence, his best friend, Abel sets about investigating, only to realise that he's the one who will have to change his mind.