Based on the bestselling novel by Joyce Carol Oates, Blonde boldly reimagines the life of one of Hollywood's most enduring icons, Marilyn Monroe. From her volatile childhood as Norma Jeane, through her rise to stardom and romantic entanglements, Blonde blurs the lines of fact and fiction to explore the widening split between her public and private selves.