Ainhoa was born by a miracle in La Paz (Bolivia), after the death of her mother Amanda in a simulated car accident. She grew up in Cuba and in 1988, at the age of 21, she traveled to the Basque Country to discover the land of her father Manex. In the midst of repression and political conflict, she meets Josune, a committed journalist, and her gang of friends. After one of them dies of a heroin overdose, Ainhoa and Josune set out on an initiatory journey that will take them across Lebanon, Afghanistan and the city of Marseille. These are the last years of the Cold War and they will delve into the dark world of drug trafficking networks and their close links to political plots.