Yovo lives in harmony with nature on the banks of the Danube. A wild boar has been brought to the island near his house and trapped in a fenced area where it is to be killed in exchange for a bribe. An important foreign investor is due to arrive in Yovo's village to authorise a dump for highly radioactive nuclear waste. The boar turns out to be bigger and wilder than expected and kills the hunting dogs. The only option for the hunt to continue is the participation of Yovo's well-trained dog.