After 15 years of living abroad, Amanda returns home with her French boyfriend, Martin. They arrive at her family's large-scale farm, located in a secluded village on the endless plains of southern Brazil. There, Amanda finds her father in a coma in the midst of increasing tension among the workers. The sole doctor in the nearby village is Helô, a young woman who resigns herself to caring for the local townspeople. The imminent death of the farm owner will put Amanda, Martin, and Helô at the heart of a disturbing settlement between the village and the farm owners.