It’s summer in a small village in south-eastern Spain. A storm threatens to cause the river running through it to overflow yet again. According to popular belief, a number of women have the “water inside” and are predestined to disappear with each new flood. Ana lives with her mother and her grandmother in a house eyed with suspicion by the other locals. In this electric atmosphere preceding the rain, Ana meets José as she struggles to banish her ghosts.