A woman goes missing. Two men set out to look for her: both love her. Why did she go? Each of them has his own suspicions, and keeps them from the other, who (mysteriously) never becomes his rival. Neither are right, but is anyone? That sudden flight becomes the secret thread running through a series of tales subtly woven by the film: the secret of another woman's heart, also lost many years ago; the secret of life in a rural town, shaken to the core by a supernatural occurrence that nobody seems to notice; the secret of the plain, that spreads relentlessly and eats everything in its way, like the shadows that flood the world after dusk.