New technologies are transforming a 19th-century watchmaking town in Switzerland. Josephine, a young factory worker, produces the unrest wheel, swinging in the heart of the mechanical watch. Exposed to new ways of organizing money, time and labour, she gets involved with the local movement of the anarchist watchmakers, where she meets Russian traveller Pyotr Kropotkin.