Amaia has recently become a mother. Her partner is away for months at a time and she is overwhelmed, unable to take care of her baby and return to her work as a translator. She decides to hole up at her parents house in the hope that they will take care of both herself and her baby in the place where she grew up, a pretty coastal town in the Basque Country. But life has other plans; her mother falls ill and it is Amaia who has to look after them all. She finds herself obliged to live her mother's life of thirty years ago. She becomes a housewife, with an absent partner, in charge of a baby and an ailing grandmother. The family roles are reversed, forever changing their relations. The daughter becomes everyone's mother. Amaia, who had only loved her mother until now, will also start to understand her.