This story is the tale of two breaths: that of Iratxe Sorzabal and that of Mari Nieves Díaz, Iratxe's mother. Both, each in their own way, have suffered the lack of breath caused by torture, together with many other kinds of suffering. Bi arnas is a testimonial on torture, the reflection of an injustice and a dialogue never offered before.