Gesto is a journey through the memory of the Basque pacifism that worked during 30 years for peace and against violence in the Basque Country. This voyage undertaken by the protagonists of Gesto por la paz through visualizing images of the past, invites the spectator to see how the grounds, the actions and the ethical principles of the pacifist organisation remain valid today. The film aims, above all, to pay homage to all citizens who peacefully demonstrated against violence and defended the respect for the Human Rights of all people.