No me llame Ternera brings an exclusive interview with one of the key figures of ETA: Josu Urrutikoetxea, better known as Josu Ternera. Led by Jordi Évole, the documentary offers a hitherto unseen look at the inside of the terrorist outfit and addresses some of the decisive moments until it was disbanded in 2018. A tense and exhaustive conversation which has enabled one victim of the conflict to solve some of the mysteries of the attack of which he was a victim almost 50 years ago.