Chile, early 20th century. A rich landowner hires three horsemen to fence the boundary of his extensive property and open a route to the Atlantic Ocean through the vast Patagonia. The expedition, made up of a young mixed-race Chilean, an American mercenary, and led by an impulsive British henchman, soon turns into a "civilizing" incursion.