A music journalist from New York sets out on a frantic investigation into the mysterious disappearance of Brazilian pianist Tenorio Jr, regular accompanist of Vinicius de Moraes, among others. This animated thriller moving to the beat of jazz and bossa nova portrays the days immediately before the Latin American continent was enshrouded by totalitarian regimes.