A satirical take on President Salvador Allende's Popular Unity process prior to the 1973 Chilean coup d'état. The film is made up of a series of short stories, in which different worlds cross paths. On the one hand that of the workers and the lumpen, headed by the figure of Lucho and, on the other, that of a group of intellectual supporters of the Unidad Popular coalition who come together in a poetical front more representative of the petite bourgeoisie. At one point in time, the characters converge in an apparent friendship that ends in scenes of great violence, giving rise to a satirical reading of the period.