At last we are starting to hear the voice of women in the cinema. We celebrate it with this documentary on the Basque women moviemakers of yesterday and today, giving a global overview of the subject. Three female divers guide us through the topic of their films, their points of view, their dreams, their efforts to get somewhere, their contribution to the cinema and to society. We discover the female pioneers, and are surprised by the work of older women filmmakers or of the younger ones who are now enjoying success at festivals.