A man wanders with his young son as he looks for work in the mining area of Kitakyusu, the scene of several crimes. The murder victims become lost souls who help to tell the story. He comes to a ghost town whose only inhabitant is a woman who runs a small shop. Teshigahara's debut movie and first collaboration with the writer Kobo Abe.