In 1963, the Ministry of Information and Tourism commissioned filmmaker José Val del Omar to make a series of ten shorts on the campaign Festivales de España for the New York World's Fair in 1964. With the excuse of documenting the shows of this cultural initiative in different Spanish cities, Val del Omar unfolds a dreamlike universe somewhere between the lyrical and the anthropological. This film corresponds to the two final episodes Luna de Sangre and Festival en las entrañas.