In post-war Japan, a man finds a lost boy in the street and brings him home, but nobody wants to take him in, not even for the night. Finally, he is taken in by a tetchy widow. The next day the woman takes the boy to his district, only to learn that his father has gone to Tokyo and left the child behind.