Fourteen-year-old Sica is obsessed with the idea of the sea returning her father's body after a shipwreck on the Costa da Morte, Galicia. While making her way along the cliffs she meets Suso, El Cazatormentas, a strange boy who, like her, is waiting for the arrival of Ofelia, the mother of all storms. Sica investigates the circumstances of the accident, delving into a painful voyage of discovery. In her eyes, the fishing town where she grew up, marked by the brutality of its ocean and the increasing imbalance of nature, will never be the same again.