Deaf since shortly after her birth, Antonia Singla learned to dance without hearing the music. At the young age of 17 she revolutionised the flamenco world, only to disappear from the stage before turning 30. Fifty years on, a woman will try to unravel the mystery surrounding her disappearance and find La Singla to hear the first-hand version of her heartbreaking story. The film interweaves past and present, combining archive footage with impassioned music and sound.