Fernando Méndez-Leite is one of the fundamental people in the History of Spanish Cinema, spanning more than fifty years of culture. His life and memory contain not only the narration of our cinematography, but also of the culture, politics and social changes that have accompanied it. The writing of his memoires and a novel with obvious autobiographical overtones is the moment chosen in this documentary to join him in looking at his biography from his impressive memory.