Sixteen years ago my brother was one of the 11 scouts in the Pirsas group who died in an avalanche on the Nevada del Ruiz volcano. My family fell to pieces, nobody knew how to go about mourning and I was left completely alone. Sixteen years later, the reconstruction of the climb up to the Nevada and investigation into the pain suffered by my family is the path to building a personal and intimate story about death, mourning and emotional adaptation. This return only seeks answers that give me some kind of hope.