Discussions in social media bring life to the statues on Mexico City's Paseo de la Reforma. The climate alternates between cycles of chaos and order, expression and censorship, memory and oblivion. A new decolonial and feminist era is here. Realities emerge from the changes that are altering the city's public space and its symbols.