Is there a way to envision oneʼs funeral? Halina is one of the last funeral singers in Podlasie. Her son Andrzej is a gravedigger. Thousands of people have crossed to the other side accompanied by them. He dug, she sung. Throughout their existence, life collided with death. Normalcy with spirits. Reality with dreaming. Funeral lament breaks the silence.