In Northeast China, Shenyang is a decaying city. Xu Lingling is a 25-year-old girl suffering from uremia whose life has collapsed. At the height of her illness, her dissolute father has returned, with her best friend Tan Na and former classmate Zhao Dongyang, to take care of her. Despite her suffering and thanks to family affection, love and friendship, she feels she still deserves to live. One day, Xu Lingling decides to take a trip and hits the road with Tan Na and Zhao Dongyang.