Illa de Arousa, 1971. Maria is a woman who earns a living harvesting shellfish. She is also known on the island for helping other women in childbirth with special dedication and care. After an unexpected event, she is forced to flee and sets out on a dangerous journey that will make her fight for her survival. Seeking her freedom, Maria decides to cross the border by one of the smugglers' routes between Galicia and Portugal.