It's a new school year. Benjamin is a PhD student without a grant. Given his lack of future prospects, he accepts a position as a contract teacher in a Parisian middle school. Without training or experience, he soon realises just how tough the teaching profession can be in an education system crippled by a chronic lack of resources. With the support and commitment of the other teachers, and a bit of luck, he will reconsider his vocation.