The tale of two 9-year-old Chinese girls told parallel to one another. The two start school in Madrid: they look alike, but they are very different: Lucia is the daughter of immigrants. She feels Spanish, she wants to fit in, but her parents don't speak Spanish and they work all day long. They don't even want her to celebrate her birthday at Burger King. Xiang is adopted. She attracts attention wherever she goes with her Spanish parents. She feels neither Chinese nor accepted by the children at school.